LEX SECURE

Blog

Najważniejsze są pytania, Lex Secure zna odpowiedzi.
Blog prawniczy Lexsecure
Najczęstsze błędy przy wysyłaniu mailingu

Mailing jest jednym z najskuteczniejszych sposobów kontaktu z odbiorcami i idealnym narzędziem do zwiększenia sprzedaży. Dlaczego w takim razie nie zawsze uzyskujemy oczekiwane rezultaty?
Błędnie dobrana grupa docelowa.
To podstawowy błąd nadal popełniany przy wysyłce mailingu. Tylko trafiając do osób, które mogą być potencjalnie zainteresowane naszymi produktami lub usługami, zyskujemy szansę na zainteresowanie odbiorców i sprzedaż lub podjęcie przez nich określonych działań np. w postaci wypełnienia formularza kontaktowego.
Wysyłka w złym momencie.
Szczególnie, gdy nasza oferta jest sezonowa warto wybrać taki czas wysyłki mailingu, gdy odbiorcy interesują się tematem i poszukują informacji i ofert a jednocześnie na tyle wcześnie, by jeszcze nie podjęli decyzji zakupowych u naszej konkurencji. Wysyłka nie dostosowana czasowo do potrzeb odbiorcy nie ma szans na powodzenie.
Wysyłka za pośrednictwem serwisu realizującego po kilka wysyłek dziennie.
Użytkownicy skrzynek pocztowych bardzo często traktują jako spam wszystkie mailingi otrzymywane od nadawców, którzy dostarczają im po kilka czy nawet kilkanaście maili jednego dnia. Jeśli nie chcemy, by nasz mail był tak odebrany, wybierzmy partnera, który wysyła maksymalnie jeden mailing dziennie do danej grupy docelowej.
Tytuł nie angażuje odbiorcy.
Większość użytkowników od razu kasuje maile, które nie są dla nich interesujące, nawet nie sprawdzając ich zawartości a określając to jedynie na podstawie nadawcy i tytułu. Nie liczmy tylko na to, że odbiorca oczekuje na nasz mail i chętnie go otworzy, przeczyta dokładnie i dopiero wtedy zdecyduje, co dalej.
Treść maila niezgodna z tytułem.
Treść maila ma niewiele wspólnego z tym, czego się spodziewali klikając w tytuł maila. Wprowadzający w błąd tytuł może co prawda znacząco zwiększyć liczbę otwarć mailingu , ale ostateczny efekt wysyłki może być daleki od pożądanego. Użytkownik, gdy zorientuje się, że został nabrany, nie będzie miał ochoty sprawdzać, co faktycznie oferujemy mu w mailu, raczej szybko skasuje wiadomość. Do tego dochodzi jeszcze negatywne wrażenie, które może niekorzystnie odbić się na wizerunku naszej firmy i zaszkodzić nam przy kolejnym kontakcie takiej osoby z naszą marką.
Nieczytelna treść.
Jeśli nasz mail jest „nieprzyjazny” odbiorcy, napisany czcionką lub kolorem trudnym do czytania, nie ma wyraźnie zaznaczonych najważniejszych informacji, jest zbyt długi lub zbyt długo się otwiera, to nasze szanse, na skuteczność mailingu spadają niemal do zera. Nasza wiadomość była krótka i konkretna.
Cały mailing przygotowany w postaci jednej grafiki/zdjęcia lub zbyt duża ilość grafiki w stosunku do tekstu.
Taki mail łatwo może zostać zakwalifikowany do spamu przez odpowiednie filtry stosowane przez programy pocztowe a tym samym zaprzepaścić nasze szanse na dotarcie do odbiorcy.
Brak responsywności wiadomości.
Większość użytkowników odbiera pocztę na urządzeniach mobilnych. Jeśli chcemy by odbiorcy mieli możliwość zapoznania się z przesłanymi przez nas informacjami, to zadbajmy o to, by nasz mailing otwierał się prawidłowo na różnych urządzeniach.
Brak możliwości wypisania się z bazy mailingowej
Taka wysyłka jest bardzo źle odbierana przez użytkowników i podważa zaufanie również do nas. Dodatkowo jest to działanie niezgodne z prawem i może powodować, że nasz mailing trafi do spamu.
Brak możliwości przejścia z mailingu na stronę nadawcy.
Mailing służy do zainteresowania odbiorcy naszą ofertą i przekazania mu najważniejszych informacji. Dostęp do pozostałych szczegółów oraz możliwość złożenia zamówienia są niezbędne, ale nie powinny być w mailu lecz na naszej stronie.
Kupowanie bazy danych i wysyłanie naszych mailingów do użytkowników zapisanych w takiej bazie.
Takie działanie jest nadal spotykane ale dość ryzykowne. W ten sposób narażamy się na utratę reputacji i oznaczenie jako spamera.
Brak analizy uzyskanych wyników i porównania ich z innymi wysyłkami.
Tylko obserwując i porównując wysyłki i uzyskane wyniki będziemy w stanie ocenić, które z naszych działań są najskuteczniejsze.
Błędy językowe, stylistyczne, ortograficzne.
Niestety nadal się zdarzają. Możemy poprosić inną osobę o sprawdzenie przygotowanego przez nas maila – często to, co nam umyka i te błędy, na które sami nie zwracamy uwagi, łatwo zostaną wychwycone przez inną osobę.

Blog
23.09.2021

Zwolnienie dyscyplinarne z pracy - brak szkolenia BHP może być podstawą?

Czytaj więcej
17.09.2021

Wniosek o emeryturę z datą wsteczną ? Wyłącznie podczas pandemii

Czytaj więcej
10.09.2021

Bankructwo – czyli jak uratować majątek wspólny?

Czytaj więcej
Sprawdź wszystkie wpisy

Zostaw wiadomość, oddzwonimy!

24H INFOLINIA:

+ 48 501 538 539

NAPISZ DO NAS:

prawnik@opiekaprawna.pl