LEX SECURE

Blog

Najważniejsze są pytania, Lex Secure zna odpowiedzi.
Blog prawniczy Lexsecure
Reklamacje – ile poczekamy na odpowiedź

Wakacje to sezon wyprzedaży, a także podróży, korzystamy wtedy z wielu usług, z których nie zawsze jesteśmy zadowoleni.
W Polsce, obowiązują ogólne zasady rozpatrywania reklamacji, od których przewidziano kilka wyjątków.
30 dni – od dnia otrzymania, to ogólny termin, w którym przedsiębiorca powinien rozpatrzyć reklamację, jeżeli tego nie zrobi przyjmuje się, że uznał ją za zasadną.
Są jednak przepisy szczegółowe, które mogą ten termin zmienić:
14 dni – ma przedsiębiorca na odpowiedź, jeżeli zgłaszamy reklamację na podstawie rękojmi, która dotyczy wszystkich towarów konsumpcyjnych. Jeżeli tego nie zrobi przyjmuje się, że uznał reklamację za zasadną.
Uznanie reklamacji za zasadną nie oznacza jednak, że firma zaakceptuje w 100% wysokość naszego roszczenia.
Dodatkowo:
30 dni – na odpowiedź mają placówki pocztowe i kurierzy
30 dni – na odpowiedź mają linie lotnicze
30 dni – na odpowiedź mają instytucje finansowe
W przypadku wycieczek zorganizowanych z biurem podróży nie stosuje się ogólnego terminu 30 dni.
Jeżeli chodzi o gwarancję, praktyka jest dość spójna. Kodeks Cywilny przewiduje, że jeżeli czas nie został określony, przedsiębiorca musi wykonać swoje obowiązki (naprawić, wymienić rzecz) w ciągu 14 dni od dostarczenia wadliwego przedmiotu.

Blog
23.09.2021

Zwolnienie dyscyplinarne z pracy - brak szkolenia BHP może być podstawą?

Czytaj więcej
17.09.2021

Wniosek o emeryturę z datą wsteczną ? Wyłącznie podczas pandemii

Czytaj więcej
10.09.2021

Bankructwo – czyli jak uratować majątek wspólny?

Czytaj więcej
Sprawdź wszystkie wpisy

Zostaw wiadomość, oddzwonimy!

24H INFOLINIA:

+ 48 501 538 539

NAPISZ DO NAS:

prawnik@opiekaprawna.pl