LEX SECURE

Blog

Najważniejsze są pytania, Lex Secure zna odpowiedzi.
Blog prawniczy Lexsecure
Reklamacje – ile poczekamy na odpowiedź

Wakacje to sezon wyprzedaży, a także podróży, korzystamy wtedy z wielu usług, z których nie zawsze jesteśmy zadowoleni.
W Polsce, obowiązują ogólne zasady rozpatrywania reklamacji, od których przewidziano kilka wyjątków.
30 dni – od dnia otrzymania, to ogólny termin, w którym przedsiębiorca powinien rozpatrzyć reklamację, jeżeli tego nie zrobi przyjmuje się, że uznał ją za zasadną.
Są jednak przepisy szczegółowe, które mogą ten termin zmienić:
14 dni – ma przedsiębiorca na odpowiedź, jeżeli zgłaszamy reklamację na podstawie rękojmi, która dotyczy wszystkich towarów konsumpcyjnych. Jeżeli tego nie zrobi przyjmuje się, że uznał reklamację za zasadną.
Uznanie reklamacji za zasadną nie oznacza jednak, że firma zaakceptuje w 100% wysokość naszego roszczenia.
Dodatkowo:
30 dni – na odpowiedź mają placówki pocztowe i kurierzy
30 dni – na odpowiedź mają linie lotnicze
30 dni – na odpowiedź mają instytucje finansowe
W przypadku wycieczek zorganizowanych z biurem podróży nie stosuje się ogólnego terminu 30 dni.
Jeżeli chodzi o gwarancję, praktyka jest dość spójna. Kodeks Cywilny przewiduje, że jeżeli czas nie został określony, przedsiębiorca musi wykonać swoje obowiązki (naprawić, wymienić rzecz) w ciągu 14 dni od dostarczenia wadliwego przedmiotu.

Blog
14.01.2022

Kto i kiedy powinien złożyć PIT-2

Czytaj więcej
Aktualności
09.01.2022

Czy rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 7 stycznia w sprawie przedłużenia terminów poboru i przekazania przez niektórych płatników zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych jest zgodne z prawem?

Czytaj więcej
07.01.2022

Kto jest niegodny dziedziczenia? Zmiany w prawie spadkowym

Czytaj więcej
Sprawdź wszystkie wpisy

Zostaw wiadomość, oddzwonimy!

24H INFOLINIA:

+ 48 501 538 539

NAPISZ DO NAS:

prawnik@opiekaprawna.pl