LEX SECURE

Blog

Najważniejsze są pytania, Lex Secure zna odpowiedzi.
Blog prawniczy Lexsecure
Reklamacja wykonanej usługi

Przy korzystaniu z usług fryzjerskich, kosmetycznych czy też wielu innych, często bywa, że efekt końcowy nie spełnia naszych oczekiwań lub jest niezgodny z zawartą umową. Przykładowo, w wyniku ingerencji fryzjera, nasze włosy mogą zostać zniszczone, a kolor wyjść całkowicie inny od zamierzonego. Co do zasady prawo stoi po stronie konsumenta, dlatego warto wiedzieć w jaki sposób należy walczyć o swoje prawa.


Podstawowym uprawnieniem, jakie przysługuje niezadowolonemu klientowi jest złożenie reklamacji do wykonawcy usługi, czyli przykładowo fryzjera. Zasadniczo, każdy z nas ma świadomość, że zareklamować można zakupiony produkt, telewizor czy lodówkę, ale niewielu z nas wie, że reklamacji podlegają także usługi. Co istotne, aby skutecznie reklamować wykonaną usługę, klient powinien umieć wskazać niedopatrzenie lub winę usługodawcy. Reklamacja nie będzie bowiem skuteczna, jeżeli niezadowolenie będzie wynikać wyłącznie z naszego widzimisię tj., np. w przypadku gdy wspólnie z fryzjerem wybierzemy określony model fryzury, która następnie wyda nam się niepasująca do naszej urody.

 

Należy wskazać, iż pierwszym krokiem do zareklamowania usługi będzie ustne przedstawienie reklamacji usługodawcy. Jeżeli po tego typu działaniu usługodawca nie będzie poczuwać się do winy oraz nie wyrazi chęci naprawienia swojego błędu lub niedopatrzenia, wówczas klient powinien złożyć reklamację w formie pisemnej. Wskazana reklamacja powinna zawierać najistotniejsze informacje dotyczące usługi, tj. datę, miejsce jej wykonania, opis niepożądanych rezultatów oraz rodzaj oczekiwanej przez klienta rekompensaty. W piśmie reklamacyjnym warto wskazać podstawę prawną naszych żądań, tzn. art. 471 (odpowiedzialność kontraktowa) oraz art. 638 w zw. z art. 556 Kodeksu cywilnego (rękojmia).

 

W związku ze zgłoszoną reklamacją, usługodawca powinien dokonać stosownych poprawek. Co istotne, alternatywną możliwością, jaką posiada klient, jest także żądanie zwrotu uiszczonej zapłaty, np. w sytuacji, gdy dokonanie poprawek nie będzie możliwe. W takim wypadku konieczne będzie przedstawienie otrzymanego dowodu zapłaty, np. paragonu.

Blog
LEX_BF_2024_1080x1080_C
Aktualności
29.11.2024

Black Friday w Lex Secure!!!

Czytaj więcej
462550720_1116538009829083_8459306185478268658_n
Aktualności
18.11.2024

IV Mistrzostwa Polski Magazynierów ESA Logistika Polska – Emocje, Pasja i Precyzja!

Czytaj więcej
13.11.2024

Jubileusz 100-lecia Yacht Klubu Polski

Czytaj więcej
Sprawdź wszystkie wpisy

Zostaw wiadomość, oddzwonimy!

24H INFOLINIA:

+ 48 501 538 539

NAPISZ DO NAS:

prawnik@opiekaprawna.pl