LEX SECURE

Blog

Najważniejsze są pytania, Lex Secure zna odpowiedzi.
Blog prawniczy Lexsecure
Reklamacja wakacji. Jak przygotować i kiedy wysłać?

Tegoroczne wakacje już za nami. Nie zawsze przebiegały one bezproblemowo. Opóźniony lot, zagubiony bagaż czy warunki wypoczynku niezgodne z umową powinny nas skłonić do złożenia reklamacji. Jak przygotować reklamację i w jakim terminie ją wysłać?


Terminy na wysłanie reklamacji mogą się różnić w zależności od problemu.

·         Opóźniony lub odwołany lot: rok (zgodnie z polskim prawem).

·         Uszkodzony bagaż: 7 dni

·         Opóźniony lub zgubiony bagaż – 21 dni od otrzymania bagażu – najlepiej jednak bezzwłocznie

·         Opóźniony/ odwołany przejazd pociągiem – rok od zdarzenia. Jeżeli przewoźnik nie odpowie w ciągu 30 dni - reklamację uznaje się za rozpatrzoną na korzyść pasażera.

·         Opóźniony /odwołany przejazd autokarem – 3 miesiące (zgodnie z polskim prawem)

·         Opóźniony / odwołany rejs statkiem – 2 miesiące (zgodnie z polskim prawem)

·         Reklamacja usługi wynajmu auta – brak terminu najlepiej bezzwłocznie

·         Reklamacja usługi turystycznej – przepisu nie wskazują terminu. Roszczenia przedawniają się po 3 latach.

·         Reklamacja noclegu: przepisy nie wskazują terminu najlepiej bezzwłocznie.

 

Okres przedawnienia może się różnić w zależności od przepisów danego kraju, które mają zastosowanie w konkretnej sytuacji.

 


Reklamacja powinna być wysłana w formie pisemnej. Dołączamy do niej:

·         Imię i nazwisko konsumenta

·         Dane kontaktowe

·         Opis reklamacji

·         Roszczenie

·         Załączniki w zależności od typu skargi (potwierdzenie rezerwacji, umowę, dokumentację dowodową w formie zdjęć)

 

WAŻNE: nie wysyłaj oryginałów dokumentów, a ich kopie.


W przypadku odrzucenia reklamacji bądź braku odpowiedzi w czasie 30 dni, warto zwrócić się poradę lub pomoc do organizacji konsumenckiej.

 

Gotowe szablony reklamacji ECK: https://konsument.gov.pl/wzory-reklamacji/

Blog
LEX_CM_06
Wydarzenia
29.11.2021

Cyber Monady w Lex Secure!

Czytaj więcej
LEX_BF_05
Wydarzenia
26.11.2021

Black Friday w Lex Secure!

Czytaj więcej
24.11.2021

Urlopy rodzicielskie - zmiany w 2022 roku

Czytaj więcej
Sprawdź wszystkie wpisy

Zostaw wiadomość, oddzwonimy!

24H INFOLINIA:

+ 48 501 538 539

NAPISZ DO NAS:

prawnik@opiekaprawna.pl