Prowadzisz własny biznes? Potrzebujesz zaświadczenia ZUS? Nie musisz już udawać się do placówki ubezpieczyciela. Zakład uruchomił właśnie internetową usługę, za sprawą której przedsiębiorcy zyskali możliwość samodzielnego generowania dokumentów PDF i XML z pochodzącymi z ich konta danymi. Pracownik instytucji, w której złożone zostanie takie zaświadczenie, będzie mógł je potwierdzić online w specjalnej wyszukiwarce ZUS.
Po podaniu określonego zestawu danych z potwierdzenia (unikatowy numer - znak, data utworzenia potwierdzenia, identyfikatory płatnika składek) możliwe staje się znalezienie dokumentu, a po podaniu dodatkowych informacji -wyświetlenie jego treści.
Do tej pory przedsiębiorcy, którzy potrzebowali zaświadczenia ZUS o niezaleganiu ze składkami musieli składać wniosek o wydanie zaświadczenia z pieczęcią ZUS a teraz taki dokument wygenerują z systemu sami a instytucja, do której go złożą sprawdzi prawdziwość dokumentu online. Jest to możliwe tylko dla tych przedsiębiorców, którzy mają założone swoje indywidualne konto na platformie internetowej .
Aby samodzielnie utworzyć potwierdzenie z danymi z ZUS płatnik składek musi zalogować się do swojego konta na PUE ZUS.
Oto, co musisz zrobić:
1. Zaloguj się do swojego konta na PUE ZUS.
2. Przejdź do zakładki „Płatnik”.
3. Z menu bocznego wybierz „Moje dane – potwierdzenia” i kliknij przycisk „Utwórz nowy”.
4. Wybierz dane do potwierdzenia i je zatwierdź.
W oparciu o dane podane przez klienta w trybie online wygenerowany zostanie dokument w formacie PDF lub XML. Dodatkowo możliwy jest wydruk potwierdzenia. Klient może też wysłać wydane potwierdzenie mailem – załącznik z potwierdzeniem jest zaszyfrowanym hasłem. Dokument, który utworzy klient jest - potwierdzony kwalifikowaną pieczęcią elektroniczną ZUS.