LEX SECURE

Blog

Najważniejsze są pytania, Lex Secure zna odpowiedzi.
Blog prawniczy Lexsecure
Jak przygotować mailing by nie trafił do spamu

Aby zrealizować skuteczny mailing musimy pamiętać o wielu kwestiach. Wśród nich są: właściwy wybór bazy mailingowej i odpowiednie targetowanie wysyłki. W drugim etapie skupiamy się na odpowiednim przygotowaniu samej wiadomości: przyciągającym tytule, atrakcyjnej grafice i przekonywującej treści. Następną kwestią o której trzeba pamiętać jest uniknięcie trafienia do spamu, by adresaci mieli możliwość zapoznania się z naszą wiadomością.
Wiele programów pocztowych stosuje filtry antyspamowe, by użytkownicy nie dostawali na swoje skrzynki niechcianej poczty. Algorytmy stosowane w filtrach nie są doskonałe, zdarzają się tam również maile, które nie są spamem. Jest jednak kilka aspektów, na które na pewno warto zwrócić uwagę, by zwiększyć szanse naszej wiadomości na dotarcie do adresata.
Dlaczego niektóre wiadomości trafiają do spamu a inne nie?
Programy, które mają za zadanie odróżnić wiadomości chciane od niepożądanych, stosują pewne reguły, pozwalające na odpowiednią klasyfikację przychodzących wiadomości. Algorytm, który skanuje otrzymane wiadomości, sprawdza ich tytuł i nadawcę oraz porównuje treść maila z wymogami ustalonymi w danym filtrze. Gdy mail w jakiejś „kategorii” spełnia warunki uznania za spamowy, to dostaje punkty ujemne. Gdy suma wszystkich punktów z różnych kryteriów przekroczy określony poziom, cała wiadomość zostaje zakwalifikowana jako spam.
Jest kilka aspektów, na które koniecznie powinniśmy zwrócić uwagę przygotowując naszą wiadomość, by spełniła ona kryteria wiadomości niespamowej.

Poniżej najważniejsze z nich:
1. Filtry antyspamowe są wyczulone na pewne słowa i znaki. Lepiej, żeby nie było ich w naszej wiadomości; zarówno w tytule, jak i w treści. Przykładami takich nieodpowiednich słów, uznawanych za spamowe są: promocja, darmowy, free, kupon, oferta specjalna, extra, kup teraz itp.
Jeśli zależy nam na umieszczeniu tego typu hasła w wiadomości, dobrym rozwiązaniem może być umieszczenie go w postaci grafiki. Dzięki temu będzie niewidoczne dla filtrów a jednocześnie widoczne dla użytkownika.
Unikać należy także symboli walut np. $, dużej liczby wykrzykników lub innych znaków oraz słów pisanych w całości wielkimi literami.
2. Jeśli w wiadomości jest mała ilość tekstu w porównaniu do zawartej w niej grafiki, to na pewno będzie to miało niekorzystny wpływ na postrzeganie naszego maila przez filtry antyspamowe. Warto więc zadbać o to, by możliwie dużo treści przekazać w postaci zwykłego tekstu i kodu HTML. Używajmy też w kreacji altów (tekstów pod obrazkami). Sposobem na dodatkową ilość tekstu może być również umieszczenie na końcu mailingu rozbudowanej stopki. Im więcej tekstu w mailingu, tym lepiej.
3. Im większa waga mailingu, tym większe prawdopodobieństwo trafienia do spamu. Bezwzględnie nie powinna ona przekroczyć 400 kB, jednak starajmy się nie przekraczać 50-60kB.
4. Unikajmy przesyłania załączników w naszych mailingach. Pliki, które chcielibyśmy przekazać odbiorcom mailingu, lepiej udostępnić na naszym serwerze a w mailu umieścić link przekierowujący do niego.
5. Zgodnie z aktualnymi wymaganiami ustawowymi w wysyłanych mailingach powinna znaleźć się możliwość wypisania się z bazy. Sprawdźmy, czy mailing wysyłany dla nas, jest dostosowany do tych wymogów. Jeśli nie, to nasza wysyłka również może trafić do spamu.
6. Przed realizacją wysyłki warto przeprowadzić test mailingu. Możemy założyć w tym celu skrzynki pocztowe u najpopularniejszych dostawców poczty i sprawdzić czy próbny mailing, nie został zakwalifikowany przez nich jako spam.
7. Filtry antyspamowe badają nie tylko same maile. Sprawdzają również czy adres lub domena nadawcy nie znajdują się na naszej osobistej „czarnej liście” oraz na jednej z czarnych list adresów wysyłających spam. Bardzo istotna jest tutaj reputacja nadawcy (właściciela bazy).
Realizując wysyłkę należy również zwrócić uwagę, w jaki sposób powstała baza do której wysyłamy nasz mailing i czy przy zapisie do niej jest stosowana metoda Double Opt-in. Oznacza to, że w chwili zapisu użytkownik dostaje na skrzynkę mailową link aktywacyjny. Dopiero potwierdzenie chęci zapisania do bazy poprzez kliknięcie w ten link powoduje aktywację konta i dodanie adresu do bazy (w przeciwieństwie do zapisu Single Opt-in, gdzie mail jest dodawany do bazy bez żadnego potwierdzenia). Ma to zasadniczy wpływ na skuteczność całego naszego mailingu - mamy pewność, że adresy mailowe, do których będzie realizowana nasza wysyłka faktycznie istnieją i są aktywne a osoba, która mail dostanie, świadomie zapisała się właśnie do tej bazy.

Blog
Aktualności
12.04.2024

Ustawa o niektórych zawodach medycznych

Czytaj więcej
Aktualności
14.03.2024

Sprawozdania środowiskowe w systemie BDO - termin upływa 15 marca 2024 r.

Czytaj więcej
Aktualności
13.03.2024

Konfiskata auta - nowe przepisy wchodzą w życie w czwartek 14 marca 2024 r.

Konfiskata auta - nowe przepisy
Czytaj więcej
Sprawdź wszystkie wpisy

Zostaw wiadomość, oddzwonimy!

24H INFOLINIA:

+ 48 501 538 539

NAPISZ DO NAS:

prawnik@opiekaprawna.pl