LEX SECURE

Blog

Najważniejsze są pytania, Lex Secure zna odpowiedzi.
blog
Black friday i cyber monday – jakie prawa konsumenta ci przysługują

Zbliża się gorączka przedświątecznych zakupów. Po Black Friday i Cyber Monday, czekając na zakupione produkty warto zapoznać się z prawami konsumenta. Zakupy okażą się tym bardziej udane, im mniej będziemy mieli z nimi kłopotów. Jakie obowiązki spoczywają po stronie sprzedawców? Jakie uprawnienia przysługują kupującym?
Oto, jakie prawa nam przysługują.
1.Zakupy przez Internet:
Czy istnieje konieczność weryfikacji zawartości przesyłki w obecności kuriera
Jeżeli widzisz, że opakowanie jest uszkodzone, to otwórz je przy kurierze i w razie potrzeby spisz z nim protokół. Jeżeli nie chcesz lub nie możesz sprawdzić paczki w obecności kuriera, to otwierając ją, zrób zdjęcia i nagraj film.
Towar dotarł uszkodzony, kto ponosi za to odpowiedzialność?
Jeżeli o wyborze firmy kurierskiej zadecydował sprzedawca, to wówczas on ponosi odpowiedzialność za uszkodzenie towaru.
W jakim terminie powinienem otrzymać zakupiony produkt?
W ciągu 30 dni od daty zamówienia, termin obowiązuje we wszystkich krajach UE. Jeżeli się wydłuża, to prawa konsumenta zezwalają na odstąpienie od umowy.
Czy mogę zwrócić przeceniony produkt?
Obowiązujące prawa konsumenta umożliwiają zwrot towaru w ciągu 14 dni od otrzymania przesyłki. Towar nie powinien jednak nosić śladów użytkowania. Istnieją wyjątki od tej reguły np. towary wyprodukowane na specjalne zamówienie np. biżuteria z grawerem, odpieczętowane płyty lub gry.
Jak najbezpieczniej zapłacić?
Płatność kartą kredytową jest najbezpieczniejszą formę zapłaty w innym kraju Unii Europejskiej. W sytuacji, gdy sprzedawca zawodzi (np. nie dostarcza towaru w ciągu 30 dni), możesz zgłosić się do banku o wszczęcie procedury charge back.
2.Zakupy stacjonarne:
Czy mogę reklamować towar?
Tak, jeżeli produkt ma wadę, możesz zwróć się do sprzedawcy w ciągu 2 lat od dnia wydania rzeczy. Chyba, że towar został przeceniony ze względu na wadę i jest to wyraźnie powiedziane – takiej wady reklamować nie możesz.
Czego mogę żądać przy reklamacji?
Można żądać naprawy, wymiany towaru lub obniżenia ceny. Prawa konsumenta wskazują, że przedsiębiorca musi rozpatrzyć taką reklamację w ciągu 14 dni – jeśli nie dotrzyma terminu, przyjmuje się, że ją uznał. Jeżeli wada jest istotna, można żądać odstąpienia od umowy. Aby zgłosić reklamację najlepiej posiadać dowód zakupu.
Czy mogę zwrócić produkt?
Możliwość zwrotu zależy od dobrej woli sprzedawcy i to on określa warunki. Warto spytać o to przed zakupem.
Jeśli przy kasie cena okaże się wyższa, niż na wywieszce albo metce, mamy prawo kupić towar w korzystniejszej dla nas cenie.

Blog
11.06.2021

Zasiłek opiekuńczy do końca roku szkolnego

Czytaj więcej
Aktualności
02.06.2021

Urlop prawa pracodawcy i pracownika

Czytaj więcej
Aktualności
28.05.2021

Dorabiasz do świadczenia przedemerytalnego? Musisz zgłosić to do ZUS

Czytaj więcej
Sprawdź wszystkie wpisy

Zostaw wiadomość, oddzwonimy!

24H INFOLINIA:

+ 48 501 538 539

NAPISZ DO NAS:

prawnik@opiekaprawna.pl